Kennisportal
Kennisportal is een kennisplatform met een focus op de brede doelgroep Business en IT.

In 30 minuten een projectteam opzetten

Praktische gids voor het inrichten van Teams

Wist je dat je in Office 365 een volledig, op chat gebaseerd, platform ter beschikking hebt om je te helpen bij het samenwerken in een team of groep? Deze functionaliteit heet Microsoft Teams en werd speciaal ontworpen om mensen efficiënter en leuker met elkaar te laten samenwerken. Door de volledige integratie met de andere Office 365-tools deel je dus in no time Excel-sheets, Word-documenten of PowerPoint-presentaties. Bij Teams gaat het niet alleen om het delen van content, het gaat ook om de conversatie eromheen. Heb jij in jouw project een extra kanaal nodig om te praten over het budget, dan maak je daar gewoon een nieuw kanaal voor aan binnen jouw team. Zo blijft alles netjes geordend en kan je altijd alles snel terugvinden.

Wat vind je in deze praktische gids?

Deze gids toont je in tekst en beeld hoe je in 30 minuten een nieuw projectteam inricht, maar uiteraard kan je dit net zo goed gebruiken voor elk ander samenwerkingsverband binnen jouw gemeente. Er wordt ook aandacht besteed aan:

  • Waarom kiezen voor een nieuw Team of een nieuw kanaal binnen een bestaand Team?
  • Via favorieten bepaal je je eigen indeling en hou je focus op wat belangrijk is
  • Hoe voeg je tabbladen toen aan jouw Team?
  • Hoe voeg je connectoren toe aan jouw Team?
  • Welke best practices verhogen het gebruiksgemak?

Stap voor stap richting beter samenwerken

De eerste stap is natuurlijk het aanmaken van een Team. Onmiddellijk krijg je de melding of je je niet liever bij een bestaand Team wil aansluiten. Fijn, want dit voorkomt een wildgroei van Teams in de organisatie. Kies je toch voor een nieuw Team, dan is dat met enkele muisklikken geregeld. Hoe je verder alles inricht wordt duidelijk beschreven in deze whitepaper, met veel screenshots zodat je zeker weet dat je op het juiste spoor zit. Ga snel aan de slag met jouw eerste projectteam!